Lite om livet!

Nu var det mer än 16 årsedan jag kom ut till denna värld.
Dem första 6 veckorna låg man under ständig bevaknig på sjukhus.
Då på en vikt av 1kg nu sitter man här 52kg tyngre och vet betydligt mer om världen, även om man har mycket mer att lära!
Jag tycker världen är orättvis! Här sitter jag vid en dator och chattar, medans någon misshandlas till döds.
Barn i Afrika dör av svält, behöver jag ta upp mer exempel eller fattar ni?
Jag  kan sluta där va, alla vet att det inte är rättvist!

Vi människor är ganska själviska vågar jag påstå!
och lättpåverkade som fan!
Jag menar  när Fredrik Reinfeldt står och pratar om rättvisa och han själv äger flera miljoner, óch vi vet att hans regering kommer ge mer pengar till dem som redan har, och ta från det fattiga, så röstar vi på honom för att han kommer ge oss mer jobb lovar han och sänka skatten.
Då tänker många perfekt, alla kan försörja sig själva, jag behöver inte hjälpa någon, eller?
Men ni, hur ofta stämmer det politiker lovar?
och kan alla försörja sig själva? Dem som verkligen vill jobba då, men som inte klarar av det, vad ska vi göra med dem?
Jo, dem får skylla sig själva.

Men för att inte tala om Göran Person (tjock som ett Päron :P) han snackar sin skit om välfärd och rättvisa sen lever han som en kung själv.
Men det är så det är, folk snackar, och snackar men egentigen så tänker dem bara på sig själva (det finns självklart undantag, jag vet enormt många)
Men varför skulle Göran, Fredrik eller någon annan politiker som du inte känner bry sig om dig? Även om du är världens underbaraste så känner dem inte dig!

Jag ska nu erkänna en sak, att jag är rädd! Rädd för framtiden, hur fan kommer det gå för världen?
Är inte ni rädda?


Men men, vill bara säga en sista sak!
vissa saker måste man acceptera och respektera!
Du är underbar precis som du är! :) ♥
Sträck ut en hand till världen, krama alla du känner, ge folk leènder, och komplimanger!
Världen suger, människor sviker och trycker ner, men ska världen vinna över dig?
Orkar du inte kämpa för dig själv så kämpa för dina vänner, familj och resten av världen, för du är värdefull och du behövs :)
Allt för mig, tack för att du läste, kommentera gärna! 
Behöver du en hjälpande hand, en kram eller bara någon att prata med så kan du adda mig msn:
[email protected]

Ha det underbart! :)


Kommentarer
Postat av: Linn ^-^

du gör

än alltd glad med det du skriver e så gald att jag träffa dej (L)

2008-07-01 @ 13:29:03
Postat av: Anonym

Tack :)

Inte för att jag tror på dig men :D

Tack för att du finns Linn <3

2008-07-01 @ 13:31:19
Postat av: Peter ^^

Underbart skrivet !

Håller med dig på alla punkter, världen är så orättvis och det känns hopplöst att ens försöka.. Men man måste !

Bara att skriva något sånthär hjälper lite, och om alla drar lite i detta tunga lass så kommer det gå sakta framåt :)

2008-07-08 @ 23:09:39
URL: http://www.metrobloggen.se/supervalpen
Postat av: Anonym

Tack Peter! :)

2008-07-10 @ 19:38:14
Postat av: Sofia

svar; ååh va söt du är!! :D haha lite kul att du skrev det på just det inlägget om korv xDD



och du skriver också aldeles aldeles underbart! så fint (:



kram!

sofia, ah du vet nog redan nu vem jag är (:

2008-08-25 @ 23:13:21
URL: http://missmmurder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0