Självkänsla

Våran glömda insida! Jag har gått runt och funderat på en sak väldigt länge. Har inte många människor väldigt låg självkänsla? Jag kan erkänna att jag själv är en av de många. Är även du en av dem? Du ser sig själv som en mycket mindre betydelsefull människa än du i själva verket är. Vilket är väldigt synd, för du förlorar bara på det. Självförtroendet är nog något bättre hos folk, du vet att du fick de det höga betygen, du är grymt bra på fotboll, du tappa dem där 4kg innan beachen 08, du sjunger enormt fint, o s v ni förstår nog. Men fasten du är så bra på massa saker, så är fortfarande självbilden väldigt dålig. Du är inte nöjd med dig själv, du är inte tillräckligt perfekt. Om någon säger:"Åå, vad söt du är!" säger du:"nej, men tack!" eller du kanske inte säger nej, men du kan ändå inte ta emot det. och så gör du även när man får andra komplimanger/beröm/uppmuntran. Skulle det inte vara underbart att kunna ta åt sig det i stället? Det tycker jag i alla fall! Någon ger dig inte en komplimang om den inte menare det! Ta åt dig istället, säg tack och känn dig STOLT! :) Jo, men lätt tänker du. Nej, det är inte lätt, det är faktiskt inte mycket som är lätt här i livet. Men DU kommer kunna fixa dig en bättre självkänsla om DU är redo att ta steget, och kämpa för dig själv, din omgivning och hela samhället! Vad har samhället med min självkännsla att göra kanske du tänker nu. Jo, jag tror att om folk skulle ha bättre självkänsla skulle samhället varit annolunda. Folket hade mått bättre, jag tror att självmord hade minskat, även psykiskasjukdomar, och sjukskrivningar, även stress o s v. I vilket fall så skulle samhället spara både pengar och det viktigaste av allt liv, på att satsa på bättre självkännsla. Varför inte lära barnen redan på dagis hur man tränar upp sin självkänsla, och sedan inte släppa det, fortsätta att lära ut kunskap om självkänslan även i skolan, för självkänslan är speciellt viktig i tonåren när man gör sina första och viktiga val i livet. Men helt klart är ju att du mår bättre om du har en bättre självkänsla! och alla vill ju måbra! Jag ska i alla fall försöka skaffa mig en bättre självkänsla NU!(Det kommer bli jobbigt värre, men jag ska kämpa!) Är du på? :D MAN KAN ALDRIG HA FÖR BRA SJÄLVKÄNSLA! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

UNDERBART ATT ALLT CEPAR MED TEXTEN, HAR JAG HÖRT!:D ASSÅ, ALLT SITTER IHOP, DET SER SKEVT UT:s

2008-07-12 @ 20:16:37
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

God Kväll!

Haft en bra dag?

2008-07-12 @ 20:18:11
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Fiaah

Hej:). Hoppas du får en trevlig kväll(:

2008-07-12 @ 20:19:44
URL: http://ffiaw.blogg.se/
Postat av: sara

japp en av dom är jag nog trots allt:O :)

2008-07-12 @ 20:23:34
URL: http://sazzans.blogg.se/
Postat av: Jeppo

JAG ÄR PÅ! Kommer du ihåg prispallen? :P

2008-07-20 @ 02:26:09
Postat av: jag :D

svar till underbara jesper liksom:

Ja, klart jag gör! :D

Du är på=underbart värre! :D

2008-07-20 @ 22:29:51
Postat av: jag :D

svar till underbara jesper liksom:

Ja, klart jag gör! :D

Du är på=underbart värre! :D

2008-07-20 @ 22:29:52
Postat av: Nina

Va fint du skriver!!:)

2008-09-15 @ 16:32:44
URL: http://nijnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0